26 del mes de la Pluja (I)

Mentre els altres fan no se que, jo vaig a la taberna on vaig parlar amb Nicalor a veure si algun parroquià habitual em pot dir alguna cosa, però sense cap èxit. L’únic que en trec son rumors sobre que algú ha entrar a robar a la casa dels Vladaam i que un paladí i potser un clergue hi poden estar implicats.

Quan ens reunim novament, els altres diuen, contra el meu bon criteri, com ja sol ser habitual, que em d’entrar als Banewarrens per trobar a Nicalor i recuperar al clau.

Ens hi acostem a mirar passant per la casa abandonada que coneixíem, i al arribar davant la porta d’entrada trobem diversos cadàvers (un goril·la i quatre humans) morts de fa molt poc ja que la sang encara està fresca. A més, a dos dels morts els han obert el cap i xuclat el cervell. Però el pitjor es que sembla que s’ha fet servir la clau per obrir la porta (que roman oberta), i el forat per posar-la ha desaparegut, així que entrem als Banewarrens… quin remei!

Mentre vaig per davant per explorar una mica en contra de tots els meus sentits de supervivència, m’ataca un goril·la gegantí que em deixa baldada. Però el goril·la no està sol, i dos gnolls armats amb arcs s’uneixen a l’atac. Sort que ataquen a Theo, per que si no aviat m’haurien tombat entre tots.

Amb molts esforços aconseguim acabar amb ells per poder seguir la nostre persecució, coms empre anant jo per endavant per anar desactivant les nombroses trampes que sens dubte mermarien considerablement les forces dels altres si no ho fes… com el cas d’un forat al que t’empeny una paret mòbil, com li va passar al pobre cadàver del fons, probablement un orc.

Prop d’un generador de proteccions màgiques com el que hi ha davant la porta d’entrada trobem un altre trampa, formada per tres gemes que llencen raigs de diferents energies, però per molt que Justa i Theo m’ho recriminin, una trampa màgica d’aquest tipus no se com desactivar-la. El que no se es el que protegien, ja que més endavant hi ha el gòlem d’un os molt gran i sense cap. Com no l’efecte la màgia i te una gran resistència a tot tipus d’atacs, decidim passar corrent mentre Justa el para el temps necessari. Malauradament, al corredor de l’altre extrem de la sala hi ha una porta tacada amb pany tot i que hi ha restes de sang com si algú hi hagués passat fa poc per aquí. El problema es que amb les preses em costa obrir-la, així que malgrat la premura de la situació, decideixo respirar profondament, buidar la ment… i per no trencar la meva concentració reprimeixo les ganes de plantofar-l’hi un mastegot a Theo quan em posa la ma a sobre… l’ombro, segurament per que al estar jo agenollada i ell de peu no podia tocar el que realment volia. En qualsevol cas, no em distreu el suficient i obro la porta, que només dona a un altre corredor, amb un altre porta, però aquesta darrera només condueix a una paret de granit, segurament un bloc accionat per alguna trampa, però que no puc anul·lar des de on ens trobem, així que em de tornar enrere, tornant a passar per davant de l’os i de la trampa de les gemes, amb el gòlem trepitjant-nos els talons fins que li tanquem una porta als nassos.

Com em arribat a un carreró sense sortida, tornem enrere fins a la sala del goril·la i avancem per la sortida de l’extrem oposat, per veure si trobem la connexió amb la sala bloquejada per la paret de granit, però començo a trobar-me una mica fatigada i no puc concentrar-me prou, així que no veig una obvia trampa de fos al terra amb estaques, encara que reacciono gràcilment com sempre i no em faig res. Un cop travada la trampa per que els demes puguin passar trobem una sala circular capaç de desplaçar-se per uns rails i que ens condueix al corredor que porta fins el gòlem os, a un corredor i a uns estranys controls, però abans de seguir per aquests camins, decidim no deixar portes a l’esquena, així que mirem l’altre porta que hi havia a la sala de la trampa del fossar. Al fons em sembla que hi ha una porta secreta, però quan Justa va a mirar es emboscada per dos bitxos peluts molt grans (uns homes llop urbans) i una Tieflin que deu ser Navana Vladaam si fem cas del retrat no autoritzat de la família que varem aconseguir. Però el pitjor es que, per les robes i l’arpa que porta, ha de ser el traïdor de Nicalor, que ens va enganyar canviant la seva aparença i que ara ataca covardament ja que estava invisible. Al reconèixer-la Justa s’enrabia tant que oblidant-se dels homes llop, es llença directament contra Navana/Nicalor, la qual triga pocs segons en fugir del combat mitjançant una porta dimensional, deixant enrere els seus sicaris. Però la seva traïdoria no te límits i una mica mes tard torna a aparèixer, aquest cop en el corredor darrera les nostres posicions, per atacar a Chandra, segurament un cop recuperada parcialment de les seves ferides, ja que amb el bombardeig màgic que li llencem Chandra i jo l’haurien massacrat i només aconseguim que surti fugint novament, però aquest cop a peu. Chandra surt darrera ella fent sorgir la seva petita part de paladina per acabar amb la traïdora, descarregant tota la fúria de que es capaç amb l’ajut d’Archimedes. Segurament molt malferida, Navana aconsegueix deixar-nos enrere, però jo la persegueixo amb la velocitat addicional que m’ha proporcionat la màgia de Chandra, fins atrapar a la mala pècora, a la que en prou feines li queden forces per tractar de defensar-se inútilment de mi, abans de que li faci exhalar el seu darrer alè.

Carregant el cadàver de la traïdora per donar satisfacció a Justa (aquest cop li ha durat, a veure quin nou enemic jurat ens farà perseguir ara per substituir aquest) torno cap el combat amb els homes llop, que malgrat l’ajut de Chandra sembla que s’ha estancat en un intercanvi de cops i fintes, situació que es desencalla quan només arribar mato al home llop que quedava amb un simple míssil màgic.

Després de registrar els cadàvers i sense esperar ni a que la curin, Justa decideix anar per la porta secreta, però està protegida per un mur de força que divideix la cambra per la meitat. Mentre es calma una mica i la curen, Chandra se n’adona que la paret del fons sembla de construcció diferent a la resta de la sala, però no ho podem comprovar a causa del mur de força, així que comencem a discutir si seguir o no. Theo s’entesta en trobar a la criatura que va entrar fa varies setmanes amb un desig poc abans que nosaltres entréssim per primera vegada a la zona exterior, així que em toca perdre un cop més la discussió.

Seguint per un corredor on quasi em congelo per una trampa de fred que em costa desactivar per que tinc els dits encarcarats ja que no els puc tindre ben abrigadets amb la capa com la resta del cos. Però malgrat els esforços, un cop desactivada la trampa, Theo canvia d’idea i diu que provem la sala giratòria. Com es evident, acaba sortint-se’n amb la seva mentre a mi no em queda altre que seguir rondinant i tractant de descobrir les trampes abans de menjar-me-les, que sembla que des de fa força estona no estic massa concentrada.

Per una de les sortides de la sala giratòria trobem una sala amb un escorpí mecànic, però a més, al obrir la porta de la sala s’obre una porta de pedra en un lateral del corredor per on surten més escorpins mecànics, tot i que molt més petits.

Després de veure que el combat sembla que no anirà massa be per nosaltres, evito els escorpins caminant per la paret del més que estret corredor per preparar la fugida aprofitant la sala giratoria, i de pas ataco als escorpins des de darrera. Malauradament no tinc res que els afecti massa, tret d’un parell de flascons d’àcid, que contribueixen modestament a eliminar a les versions més petites d’escorpí… però el gegant es molt diferent ja que es força resistent. Sort que Chandra se n’adona que el fred es molt probable que el freni parcialment, així que em dedico a “refredar” l’escorpí mentre els altres acaben amb ell de la forma tradicional, després de molts esforços.

Un cop solucionat el problema de l’escorpí, veiem que la porta que defensava es d’acer i està coberta de tot tipus de runes protectores, i sembla que, a més a més, algú li ha ficat una pasta màgica per acabar de segellar-la. Theo vol trencar els segells de protecció, però aquesta vegada Chandra i jo l’aconseguim convèncer que no es bona idea anar trencant tots els segells de protecció que trobem pel camí, especialment si el que vol es trobar a la criatura que es va infiltrar, ja que es evident que no ha passat per on els segells segueixin intactes. A més, acaba reconeixent que tenim raó al dir que no es prudent fer mes destroces entre les defenses ja que així afavorim que les criatures tancades als Banewarrens puguin sortir cap a la ciutat.

Com no sabem com funcionen els botons del panell que queda en la sala giratòria, Theo i Justa accepten resignats seguir pels camins que ens em deixar enrere sense explorar, però al obrir la porta de la sala giratòria que dona a la part explorada em sembla que alguna cosa acaba de desaparèixer. Els altres no li fan ni cas dient que m’ho dec haver imaginat, així que seguim endevant pel camí de la trampa de fred que, afortunadament, no ha estat reactivada.

Justa entra per una porta que es tanca automàticament darrera seu, deixant-nos a l’altre banda, i segons ens diu després d’uns minuts, la sala s’ha omplert de gas. Al menys aquesta vegada ha estat àgil i no ha obert la nostre porta per que ens afectés a tots nosaltres.

Darrera la sala del gas hi ha una espècie de construct de bronzo que diu anomenar-se Girastronomus, atrapat sota unes caixes. L’ajudem a alliberar-se i li reparem un ull (que realment es un diamant mooolt valuós, m’acatxis, realment no ens farem rics aquí sota). Sembla ser que Girastronomus es l’encarregat del manteniment dels Banewarrens, reparant els guardians i reactivant les trampes, cosa que vol fer immediatament, tot i que aconseguim entre tindre’l prou per fer-li algunes preguntes relacionades amb els diversos mecanismes i trampes de la zona. I jo, anant al més pràctic, li pregunto com es pot tancar els Banewarrens de nou. Sembla ser que per fer-ho em de trobar el Bastó del Segellat, que segons Girastronomus tenia Danar, que es el creador dels Banewarrens, i que posteriorment va ser corromput per un dels objectes allà guardats, convertint-se en una abominació. Sempre segons Girastronomus, en aquests moments el bastó deu trobar-se al cor dels Banewarrens, cosa que no m’alegra gens, especialment quan especifica que en aquests moments ens trobem al nivell exterior, i que desprès hi ha un nivell interior i finalment el cor dels Banewarrens. També ens diu el codi dels controls en una de les posicions de la sala giratòria (es el 3241), però no exactament com funciona.

Mentre pensem que fer a continuació, Girastronomus activa uns constructs que li fan de treballadors per que vagin reactivant les trampes i fent reparacions, però Justa enganxa a un d’ells per que no ens avanci i així poder fer servir el que pensem es un ascensor. No vegis la nostre decepció al veure que no es produeix cap efecte!

Theo, al igual que Justa abans, reté al construct per evitar que torni a activar els escorpins que ens em carregat. El que sigui per que les defenses d’aquest abominable lloc segueixin baixes. Al menys podem comprovar que la combinació si que ha fet alguna cosa, ha fet desaparèixer la paret del fons de la sala contigua, però no ens ha solucionat el problema del mur de força.

Després d’una nova conversa de babaus entre Theo i Girastronomus sobre com aconseguim passar al nivell interior passant per un altre zona que molt probablement sigui un nou calvari de trampes i bitxos de defensa, decideixen anar per la zona que Girastronomus diu es la “trampa dels pops”, i que sembla ser ens conduirà fins la porta secreta que hi ha a l’altre banda del mur de força, i des d’allà cap al nivell interior…

Anuncis

2 comments so far

  1. ISa on

    Ja ja ja Va ser molt divertit! XD. Crec que el bastó de Chandra es diu Achimenes en comptes de Archimedes però no estic segura…

    • shordl on

      Quina part va ser divertida? La conversa amb Girastronomus? Tot i que no estic massa segur de poder qualificarla de conversa.


Deixa un comentari

